facebook pixel Rexona Sesc start als favoriet aan play-offs - Volleybalkrant
/news/newsItem/media/medium[active="1"][not(tags/tag/name="homepage")]
beeld:

Rexona Sesc start als favoriet aan play-offs

Gepubliceerd op
za 18 mrt 2017 12:00
Door: Manou ten Asbroek
a194e32c-dce6-49f5-8888-d08ff1c41297,0da3701d-90cf-4800-97e4-fc7b4288c640,db015ba3-e7f1-48e9-aa02-6f191ad21187,892bc08f-0547-488e-bd82-89879b8115c3,830fa493-2bec-4b2a-813a-f1ced38233ec,6b157739-0b49-47b9-b129-2a7f1fc62c09,0da3701d-90cf-4800-97e4-fc7b4288c640

Gisteravond is in Rio de Janeiro in Brazilië, de eerste ronde van de kwartfinales van de play-offs van start gegaan. Rexona Sesc, met Anne Buijs als hoofdaanvalster en de beroemde Bernardinho als coach, is als eerste geëindigd in de competitie, met zeven punten voorsprong op nummer twee. Vannacht (vrijdagnacht) werd de eerste kwartfinale-strijd met 3-1 (25-21, 25-20, 16-25, 25-23) gewonnen. En wat was dat met concurrent Nestlé en stoppende sponsor Unilever? 

De nummer acht van de reguliere competitie, Pinheiros, is de tegenstander van het drieluik. De tweede en derde ontmoeting in de kwartfinale zijn op 21 en 24 maart, al is die derde datum alleen nodig bij een gelijke stand. Daarna volgt een halve finale volgens best-of-five, dus drie gewonnen wedstrijden. Zondag 23 april vindt de finale plaats, die uit 1 wedstrijd bestaat.

Anne Buijs, dit seizoen meermaals uitgeroepen tot Most Valuable Player, is er klaar voor. "We hebben zojuist de eerste kwartfinale met 3-1 gewonnen, dat is een goed begin. Het was geen heel bijzondere wedstrijd, het is balen dat we een set hebben laten liggen. Maar als we zo doorgaan, gaat het prima." De finale is een verhaal apart. "Het is hier traditie dat de finale dan maar uit 1 wedstrijd bestaat, voor de televisie. Als we die bereiken, spelen we om 10 uur 'smorgens..."

Temperament
Verder gaat alles zijn gangetje, al was er wat reuring over concurrent Osasco met sponsor Nestlé. "BIj ons is vorig jaar Rexona als hoofdsponsornaam geïntroduceerd, omdat moederbedrijf Unilever de sponsoring na dit seizoen, na twintig jaar, stopzet." Rexona blijft sowieso sponsor tot na het World Championship. Nestlé, de hoofdsponsor van concurrent Osasco, heeft afgelopen maand een wildcard gekocht voor dat zelfde Women Club World Championship. Buijs: "Wij waren al zeker van een plek omdat we de Copa SudAmericano gewonnen hebben. Vanwege het stoppen van Unilever en het kopen van Nestlé werd gesuggereerd dat wij niet meer naar het World Championship konden gaan, maar dat is niet waar. Er gaan dit jaar gewoon twee Braziliaanse teams naar de clubkampioenschappen." 

Terugkijken 
Het eerste treffen in de kwartfinales tussen Rexona Sesc en Pinheiros is hier terug te zien.  
 

Plaats een reactie

reacties:

6b157739-0b49-47b9-b129-2a7f1fc62c09,ce42919a-1d34-4730-8c5c-1f45ed998d9e,892bc08f-0547-488e-bd82-89879b8115c3,6fd50cfd-179b-4fe5-87b3-4f548944da48,8af920a9-c970-4a42-ba61-81825f373c56,366c007f-baee-48fb-a849-bc030949490d

Populaire artikelen

externalId=volleybalkrant2019-news-detail-1.1.1.2.2.1.2.1.1&filter[active]=1
892bc08f-0547-488e-bd82-89879b8115c3,ce42919a-1d34-4730-8c5c-1f45ed998d9e,6fd50cfd-179b-4fe5-87b3-4f548944da48,6b157739-0b49-47b9-b129-2a7f1fc62c09,8af920a9-c970-4a42-ba61-81825f373c56,366c007f-baee-48fb-a849-bc030949490d